tisdag 6 augusti 2013

Hembesök av förskola

Idag började Neas inskolning. Hennes fröken gjorde hembesök som de alltid gör första dagen. Nea tog hennes hand och gick upp för att visa sitt rum. Sedan lekte de en timme. Inte en enda gång ropade eller frågade hon efter mig. Det bådar gott! Resten av veckan ska vi gå mellan 09-11 tillsammans. Eller jag kommer nog sitta i köket med de andra föräldrarna. I vilket fall känns det mycket bra att båda mina tjejer ska gå på samma förskola, dock olika avdelningar. 

Efter att fröken gått hem bakade vi drömmar i två omgångar. En gång där barnen fick hjälpa till och det blev för mycket mjöl samt bakpulver. Resultatet blev deg som inte gick att rulla ihop till bollar. Jag låtsades som ingenting utan la "icke-bollarna" i små högar på plåten. När de sedan gick ut för att gunga gjorde jag en ny smet. Så efter lunchen fikade vi på drömmar. Goda blev de minst sagt :) Bra för figuren också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar