torsdag 8 december 2011

Skryta

Eftersom Jossan på Lykke litens blogg skryter om allt hemmabak och fix så ska jag minsann också göra det.

My gjorde ett pepparkakshus i helgen med farmor Kitte och Bengan.

Ikväll ska vi göra lagen till skinkan som ska stå/vändas varje dag fram till dagen innan julafton. (lite mer är det till det men hinner inte förklara eftersom My eller Mattias stör mig hela tiden när jag försöker skriva)

Imorgon ska vi fixa med apelsiner och i helgen ska jag göra egen senap.

Nu vet ni att jag också pysslar:) så det så!

2 kommentarer:

  1. Hahaha... Nöjd du ska vara då när allt mitt bakande blev misslyckat:) puss

    SvaraRadera
  2. två dagar innan julafton ska skinkan upp ur lagen och läggas i vatten. Ni bakar den lille jul. Ska ni göra köttbullar eller ska jag göra och ta med? Ska rulla några hundra imorgon tänkte jag. Kram mor

    SvaraRadera