tisdag 16 oktober 2012

Skadad bil

Jag har glömt att berätta. När vi kom ner till Hällevik i torsdags så parkerade vi som vanligt på mammas och Görans uppfart. Mattias tog in My som var kissignödig. Jag började bära in packningen och såg i ögonvrån att bilen börja rulla bakåt. Först fattade jag inte vad som hände. Varför rullar bilen. Ingen kör ju. Jag fick panik och slängde sakerna på altanen och börja springa efter bilen utan skor. Förardörren var öppen och min tanke var att hoppa in i bilen och försöka få stopp på den. Jag hann komma förbi dörren men tyvärr försent. Ett brak och gnissel uppstod då dörren vek sig framåt mot stengärdet.

Mattias säger att handbromsen gått ur sitt läge. Jag säger inget. Resten av helgen hade vi svårigheter med att stänga dörren. På hemvägen blåste det rejält utanför fönstret:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar