måndag 17 december 2012

Kort vecka

Detta blir en kort vecka. Mattias ska sluta vid lunch på onsdag så att vi kan köra ner till Hovmantorp där Rolle bor. Det är då vår julledighet börjar. Mattias ska jobba i mellandagarna men jag och barnen är lediga:) Vi stannar hos Rolle tills på söndag. Då kör vi vidare ner till mina föräldrar.

Igår var vi hemma hos Kitte och Bengan på kalkonmiddag. Så idag fick jag och Nea äta rester från den middagen. Herregud vad gott. Innan vi var på kalkonmiddag så var jag nere i stan för att inhandla de sista julklapparna. Eller ja. Jag har fortfarande två kvar. Hur kan det bli så?! Man blir aldrig klar. Men det ska jag fixa i Växjö.

Snart får jag ta tag i den stora julpackningen. Då gäller det att tänka till så att allt får plats. Sen hoppas jag på att Mattias kommer ta en kombi och inte en sedan. Vet ni. En gång när vi skulle åka till Italien så tog han hem en Audi TT. Utrustad med sportstolar. Saken var bara den att vi skulle sova i bilen på flygplatsen i Stockholm för att flyget skulle gå tidigt på morgonen. Det gick inte att fälla sätena och eftersom de var sportstolar var de inte speciellt bekväma att sova i. Så där satt jag. Rak i ryggen. Vaken. För att bilen skulle vara snygg. Om jag var arg. Ja:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar