fredag 15 april 2011

Hängd ugn

Ni som känner Mattias vet att han är noga med att släcka lampor och kontrollera att allt är avstängt innan man går hemifrån. Imorse var min fil slut så jag fick värma två mackor i ugnen. Jag stängde av den som vanligt och gick till jobbet.

Efter jobbet var jag på AW med mina jobbkompisar och fick ett sms av Mattias där det står. -Jag har ringt Securitas. Ugnen har hängt sig. På vägen hem så ringde jag upp Mattias och frågade vad som hänt. Han berättade att han hade kontrollerat ugnen flera gånger imorse innan han gick till jobbet för att verkligen förstå att den inte var på. När han kom hem från jobbet var den fortfarande varm och han blev helt till sig. Det luktade ugn i lägenheten och han var lite arg på mig i sin ensamhet eftersom han förstod att jag varit hemma och tagit upp posten. Han fattade inte varför jag inte hade känt ugnslukten. Han ringde fastighetsskötaren som hänvisade till Securitas. Han ringde och förklarade för dem . De hade aldrig hört talas om detta tidigare. De sa till honom att dra ut huvudsäkringen. Men eftersom det fanns tre att välja på så vågade han inte göra det.

För mig var detta ett enkelt problem. Han hade bara kunnat ringa mig och fråga om ugnen eftersom jag hade värmt två mackor efter jobbet innan jag gick på AW :=) hahahaha...

2 kommentarer:

  1. Detta slår verkligen allt. Som Göran sa, det är Patrikstil på den

    SvaraRadera
  2. Hahaha:) Har haft högläsning här runt frukostbordet nu. Alla fick sig ett gott skratt:) puss

    SvaraRadera