lördag 30 juli 2011

Tröttsamt

Nu är jag trött på att vara gravid. Fram tills igår har jag ändå tyckt att de går ju an. Jag är inte riktigt redo för att den ska titta ut men om jag får välja så vill jag ha tillbaka min kropp. Det är sjukt tröttsamt att vakna varje morgon och känna att man inte fått sova. Dessutom känns det som jag har sprungit flera mil varje natt. Hela kroppen värker. Sedan är det sjukt varmt och mina lakan är ständigt blöta. Jag får också gå upp flertalet gånger för att besöka toaletten. Därimellan vaknar jag varje gång jag måste vända mig i sängen för smidig är jag då inte. Det enda botmedlet på detta är föda ut barnet och få tillbaka min kropp. Nu vill ju säkert min kropp inte föda förrän efter due date och jag vet att det inte går att påverka. Typiskt! Jag testade ju det mesta förra gången. Allt från att äta en sjuhelsikes massa ananas till att putsa fönster. Så jag får väl lugnt vänta. För jag är ju egentligen inte redo för en förlossning.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Oj vad jag kommer ihåg allt det där =) En liten nätt tröst är att det går fortare äv vad du kan ana tills det lilla knytet är ute. Försök å vila så mycket du kan på dagarna. kroppen behöver det. Ta hand om er!!! // M

    SvaraRadera