måndag 10 oktober 2011

Hemma alla 3

> Idag är jag, My och Nea hemma. Varje måndag och fredag är My hemma med mig och Nea. Tisdag, onsdag och torsdag går hon på förskola mellan 9-14. Vi har börjat dagen med att titta på film. En lugn och trevlig aktivitet. Nea sover på mitt bröst för ovanlighetens skull;)
>
> Inatt sov Nea till 04.30 i sin vagga. Efter mat sov hon vidare bredvid mig till 08.00. Vilket barn vi har. Jag njuter så länge det varar. Jag försöker göra samma sak varje kväll innan hon ska sova för natten. Intensiv lek tills hon tycker att det är tråkigt och sedan ett bad. Runt 20 släcker vi ner lite och skapar en kvällsstämning. Hon brukar somna runt 21. Dock måste vi gå runt med henne i famnen i ca 15 minuter innan hon somnar. Det funkar inte att bara lägga ner henne än. Men vänta bara. Längre fram ska det oxå gå:) Steg ett är att hon inte får somna vid bröstet när hon ätit. Bröst/mat ska inte förknippas med att sova. Detta gör hon inte dagtid. Dock somnar hon vid bröstet om natten. Men det är ok eftersom det blir amning mellan 1-2 gånger bara. Nog om detta.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar