måndag 20 februari 2012

Sur

Jag berömde Mattias igår då han hade städat hemma. Fast nu är jag sur.

Städa för Mattias är att dammsuga. Ja. Det var det han hade gjort fattade jag idag. Och plockat undan. På nedervåningen.

Vad hände med att dammtorka, städa toaletterna, fixa tvätten, städa barnrummen och städa trappan. Men han hade Nea hemma hävdar ni nu. Ja, det hade han. Men fram tills Nea skulle sova (15.30) så hade farmor Kitte henne. Sedan sov hon till 17.30. Alltså fyra timmar. FYRA hela timmar utan barn. Då hann han dammsuga.

Ska jag nu börja med att dammtorka, städa toaletterna, fixa tvätten, städa barnrummen och städa trappan med två barn hemma som är vakna? Det känns inte så va? Jag måste dessutom handla nu.

Vi får besök på torsdag som stannar hela helgen. Det hade varit skönt om det hade varit rent tills dess. Men vet ni vad. Jag orkar göra allt själv.

Så jag är sur idag. Bara så ni vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar