tisdag 13 november 2012

En sjuk mamma med två barn

Idag är det sådär här hemma. Igår drabbades jag av förkylning och idag känner jag av den. 37,6 i kroppen, sprängande huvudvärk, ont i bihålor och snorig. Sedan är det en sådan dag där allt kör ihop sig. My började med att klämma Neas hand i dörren (inte så hårt) så att hos skrek i högan sky. Det är bara det att My skrek också lika högt för hon blev rädd. Då är det inte lätt att trösta. De vill inte dela på sin mamma i sådana tillfällen och därför fick My vänta tills Nea lugnat ner sig. Det var ju Nea som hade ont. 

Jag försökte bryta den tråkiga starten på dagen och satte dem i badet. De badade 5 minuter innan Nea ramlade med ansiktet i vattnet. Högt skrik igen och My hängde på. Två blöta skrikandes barn torkades och tröstades. Ni vet det låter rätt mycket i ett badrum när två barn skriker och speciellt när mitt egna huvud känns som om det ska sprängas. 

Vi gick ner. Jag började med att laga lunchen. En liten Nea stod och drog och gnällde vid benen. Det går ju inte att ha henne i famnen när jag hackar lök och rensar kyckling. Jag fick göra allt med snabbhet för att sedan lyfta upp henne. På något konstigt vis fick jag en tagg i foten?! Jag vet inte varifrån den kom men helt plötsligt satt den där. Med ett barn i famnen och en tagg i foten fick jag klart lunchen. De började äta och My skulle som vanligt bajsa mitt i maten. Ja, ni fattar. 

Nu sitter vi i soffan medan Nea sover. Hoppas på en bättre eftermiddag och att min lilla feber släpper. Annars får jag nog kalla hem Mr Iveskär. Ja, taggen är kvar. Ska boka in #taborttagg i schemat. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar