onsdag 5 oktober 2011

Motion och mat

Bilden på My har hon själv tagit:)

Maten i veckorna går bra. Jag äter "nyttig" mat. Detta beror på vem man frågar men för mig är den helt ok. Det ska fungera med resten av familjen, vara lättlagat och inte ta för lång tid. Lunchen är nyttigast eftersom den bara är till mig. På kvällarna äter vi ex spagetti med köttfärsås och renskav med pita bröd, (normal mat). Givetvis fullkorn eller fiberpasta. Man kan ju vara extrem och utesluta kolhydrater helt men det funkar inte riktigt för mig. Lagom är bäst.

Nu till motion. Det går lite si och sådär med det. Har gått några promenader. Men förra veckan kom Mys sjukdom i vägen och på kvällarna när Mattias kommer hem är Nea inte att lita på. Hon kan få för sig att Mattias inte duger som sällskap. Men nu på lördag ska jag och Jossan köra vårt första styrketräningspass:) Det ska bli helt underbart. Ryggen är svag så den ska få sig en omgång. Dessutom får man ta med sig de små in på gymmet när man tränar. Så nästa vecka kan vi fortsätta vår träning med de små i släptåg;). Jag tänker mig tre styrkepass i veckan och promenader när tillfälle ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar