onsdag 16 mars 2011

Ensam hemma

Mattias är iväg med kompisarna och dricker öl. Så jag är hemma själv. My sover. På lördag åker Mattias iväg med grabbarna på skidresa. Då blir jag och My hemma själva i en vecka. Jag får hjälp av Rolle med hämtning från dagis. Vilken lyx att jag har honom här uppe. Jag känner mig deppig då jag gör inget roligt nuförtiden. Missuppfatta mig inte nu men det känns lite orättvist. Mattias åker iväg nästan varje vecka medan jag är hemma. Saken blir inte bättre av att jag är gravid och gör att jag får avstå vissa saker. Som att kunna ta ett glas vin, springa en runda, köpa kläder som inte är gravidvänliga och tydligen drar jag på mig alla sjukdomar som närmar sig mig. Håret vill inte som jag vill. Huden är i uppror. Tröttheten hänger över en och ibland rusar humöret. Förstår ni vad jag menar. Därför känns det tråkigt att Mattias får göra allt det roliga. När det är jag som behöver peppas upp.

Imorgon ska vi storstäda eftersom jag inte vill städa själv när Mattias är i Österrike.

Något jag ser fram emot är att min syster Emma kommer på fredag och stannar hela helgen. Dessutom har jag bokat in mig hos henne i påsk för klipp och färg. Det längtar jag till:) Emma, tack!

Nu ska jag vila i soffan.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Ja han är borta en del. Du kan trösta (?) dig med att det inte kommer att funka sen när ni har två barn. Då är det samarbete på hög nivå som gäller. :) KRAM!!!

    SvaraRadera