fredag 12 augusti 2011

Att sätta igång en förlossning

Eftersom jag ändå är inne på olika tecken på att en förlossning är på g så tänkte jag göra en lista på vad som kan hjälpa till att "sätta" igång en förlossning. När jag börjar gå över bf eller när jag känner att nu får det vara nog så ska jag pricka av saker på denna lista:) Vi får se hur många jag hinner med...

- Gå långa promenader helst i terräng
- Färdknäppen
- Dricka champagne
- Gå i trappor
- Hoppa studsmatta
- Ricinolja
- Städa
- Dricka Hallonbladste
- Äta kanel
- Äta stark mat
- Vila
- Lukta på en bebis
- Baka och dona
- Fotmassage, trycka på vissa punkter
- Massera bröstvårtor
- Hinnsvepning (Görs av barnmorskan)
- Bära tungt
- Äta färsk ananas
- Massera vader

Någon annan som har fler tips;)

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. När du gjort allt detta så har du gått över tiden med två veckor. Kram mamma

    SvaraRadera