onsdag 9 maj 2012

Potatisblomma, tomatplantor, persilja och pelargoner

Godmorgon!

Idag regnar det i Göteborg. Bra tycker vi i denna familjen då vi håller på med gräsmattan. Den ska rullas ut imorgon och då är det toppen att det regnar idag och gör jorden blöt. Förra veckan var jag ute endel och fixade på altanen. Det blir inte så många blommor planterat i rabatterna iår så jag fyller på med blommor i krukor. Just nu väntar en potatisblomma, tomatplantor, persilja och 8 stycken rosa pelargoner på att få planeras:) Det är mysigt att gå där och påta i jorden. Känns lite vuxet och sedan blir det så fint. 

Jag bjuder på några bilder hur det ser ut just nu.


Korgstol från Ikea med tillhörande pall. Till vänster en potatisblomma som jag ännu inte hunnit plantera. 

Flaska från Ikea som jag stämplat (det står vatten). Trälåda från Granit. Vattenkanna från Mjällby blomsterbutik, korg från NK, 

Rosa Hortensia, Pall från Ikea, korg från NK.

Lavendel Timjan (tack Maria)

Stora zinkkrukan är från Mjällbys blomsterbutik för 199 kr på rea:) 


Svarta fällar från Mio. Korg från Nk Blomster när de fanns.

Olivträd för 199 kr på Ica Maxi

Blomkruka i zink som är inköpt i Mjällby i en butik som jag inte kan namnet på, ngn?



Saxifraga



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar