måndag 21 januari 2013

Vem ska hämta Selma?

Idag lämnade jag Nea för första gången på förskolan. Helt själv. Det gjorde så ont i mitt mammahjärta. Hon var starkt och gav mig en kram. Det räckte tyckte hon <3 Det är ju egentligen inte så farligt. Jag ska snart hämta henne och då får vi mysa och leka igen.

Med detta i mina tankar så finns det en annan tjej att tänka på. Som kanske inte får träffa sin pappa mer. Aldrig. Hon heter Selma. Ska Selmas pappa aldrig få hämta sin tjej på förskolan? Detta är riktigt ångest och #ontimagenkänsla. Det går inte att jämföra med den känsla jag hade imorse.

Här i Sverige år 2013 tycker man att det räcker med att Selma har sin mamma. Ett Sverige som kämpar för att mammor och pappor ska dela på föräldrarledigheten. I detta fall verkar det som om Selmas pappa inte behövs. Jag förstår inte! Gör ni?

Förstår inte ni heller så hjälp familjen och skriv på denna Namninsamling. Sprid sprid sprid. Det handlar om en tjej som vill kunna hålla sin pappas hand för resten av livet. Vem vill inte det?!

Vill ni läsa mer om detta fall gå in HÄR.


Bild: Lena Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar