torsdag 26 april 2012

Slutat med nappen helt

My har slutat med nappen helt. Hon har ju haft napp om nätterna och ingen om dagarna. För två dagar sedan bestämde jag och Mattias för att hon skulle sluta. Det första hon sa när vi berättade om detta för henne var - mamma, jag älskar nappen. Jag låg bredvid henne första kvällen tills hon somnat. Hon vaknade på natten och var ledsen, verkligen jätteledsen. Då fick hon tillbaka nappen. Andra kvällen satt stod jag utanför hennes rum och vek tvätt. Hon somnade utan igen men vaknade mitt i natten så Mattias la sig bredvid henne tills hon somnade utan napp. Hon har berättat på dagis att hon slutat med nappen. Hon frågar inte efter den längre. Så nu är den borta:)

Eftersom hon har varit så duktig fick hon en sparkcykel igår. Hon älskar den och vill absolut inte att Nea ska röra den. Hon säger hela tiden -Nea, du får inte äta på den. Den är bara min.

Men nu är My på dagis och Nea får känna på den. Hon är lika lycklig som My över att det har kommit in en sparkcykel i huset. 




2 kommentarer:

  1. Sötnos :-) fortfarande förkyld ser jag. kramis på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den vägrar att släppa:( Vi sjunger med sångpåsen här hemma. Verkligen poppis:) kram

      Radera