torsdag 5 april 2012

Snart påsklediga

Åh. Snart är påsken här. Eller den är kanske redan här? För mig börjar påsken när Mattias kommer hem ikväll. När han kommer vet vi inte. Men vi hoppas på tidigt:) Såklart. 

Igår hade jag besökt av en kollega på jobbet som också är mammledig precis som jag. Hon och hennes tjej Junie var här och myste. Jag fick ett påskägg som idag är slut. Så himla gott godis i det där ägget. Ett riktigt Frida ägg:) 

My är på dagis nu och hämtas som vanligt 13.30. När hon väl är hemma så är hon aldrig inne längre. Hon vill vara ute hela tiden och kräver att få äta mellanmål där. Allt som oftast är hon inne hos granntjejen Alicia och leker. Eller så är de hos oss. Att vara mamma just nu är inte så jobbigt eftersom hon aldrig vill vara inne. Hon längtar tills att hon kan vara barfota ute säger hon. Sedan längtar hon till Turkiet. Hon vill flyga flygplan och bada varje dag och vara nakenfis. Hon kommer ju att älska det där med semester iår:) 

Nu dags för kaffe. 

Förresten, Mattias gick upp 05.15 imorse eftersom han hade fått ett sms på telefonen angående vår bil. Jag vet någon som kommer somna i soffan ikväll:) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar