onsdag 7 september 2011

En vecka

Ja, nu har jag varit icke gravid i en vecka. Det är skönt. Jag är ju som ni vet inte en person som älskar att vara gravid. Magen håller på att återhämta sig och blir mindre dag för dag. Det är livmodern som jobbar på att dra ihop sig till sin vanliga form. Jag läste någonstans att den drar ihop sig 1,5 cm per dag. Det känns tryggt. Men jag vet ju sedan förra graviditeten att man måste jobba med den för att den ska bli stark och som "vanligt". Så nu börjar mitt vanliga liv. Nu kan jag inte skylla på graviditeten och stoppa munnen full av godis;)

Idag ska jag inte äta en sötsak. Det är dagens mål. Jag har även ätit grovt bröd till frukost och äpple till mellanmål. Det känns jättebra att återgå till det mer normala. Jag har ju ett sötsaksbegär att bryta och det tar sin lilla tid. Sådant får jag äta på helgerna.

Jag ska även införskaffa några redskap att ha här hemma. Jag tänkte mig ett par hantlar, en mjuk matta och en rockring med vikter i. Jag skulle även vilja ha en kettleball som det är lite tyngd i. Jag har fått presentkort av Rolle på stadium som nu kommer att användas:) perfekt. Men träningen får jag börja med om ett tag. Min kropp är inte redo för det än. Tänkte köra några småpromenader och lite coreövningar som går ut på att andas rätt. Låter kanske lite flummigt men det gäller att stärka bålen djupt inifrån.

Härligt att få träna och äta rätt:)

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar