tisdag 16 augusti 2011

På väg till dagis..

Idag fortsätter inskolningen för My. Hon var inte allt för glad över att åka till dagis. Hon ville vara hemma med sin mamma. Men idag ska hennes mamma till Bm för att kolla alla värden. Därför är Mattias ansvarig för dagiset idag medan jag fixar bebisen i magen. I eftermiddag ska jag och My vara själva hemma. Jag hoppas på en lugn och snäll My för mitt tålamod sitter inte där det ska just nu.

Ja, som ni förstår så hjälpte inte den där massagen. Dock fick inte vaderna sig en omgång. Kanske det var det som fattades?! Sedan tryckte Mattias inte så hårt. Han var så inne i sitt tv program så fokusen låg inte på mina fötter:) Jag undrar vad som ska testas idag. Om vädret tillåter så kanske jag och My kan gå en lång promenad i eftermiddag?! Just nu ser jag en del mörka moln. Eller så kanske vi kan baka bullar och frysa in till framtida gäster för bebisen kommer ju ändå nästan snart. Även om nästan snart känns lååång tid.

Känningar i övrigt? Bebisen var väldigt lugn i två dagar vilket jag tolkade som "nu laddar den". Men igår vid lunch var det verkligen disco igen. Inte lugn på hela eftermiddagen/kvällen så det där med att ladda gör den minsann inte. Dock var My en vilding ända in i slutet. Så det tecknet kan jag nog glömma:)

Nä, nu blir det kaffe och ett parti yatzi när Mattias kommer hem. Vem som vinner? Det är jag:) Han har ju tur i kärlek;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar