måndag 16 juli 2012

Trelleborg Sassnitz Rugen Göhren

04.10 skulle klockan ringa men eftersom jag brukar vakna innan klockan så gick vi upp 04.04. Nu är vi på väg i bilen. My somnade om efter 15 minuter. Nea är vaken än trots att vi gett henne välling för att försöka söva henne. Spännande att se om hon hinner somna om innan vi kommer fram till färjan. Hennes ögon är stora och det finns redan något vilt i dem. Hehe.. Så jag tror att hon kommer leva rövare ett tag till här i bilen.

Vi åker färjan från Trelleborg till Sassnitz och sedan kommer vi köra i bil i cirka 30 minuter innan vi är i Regenbogen camp Göhren. Där har vi tältat 4 gånger tidigare. Två gånger utan barn och två gånger med My. Nu är det premiär för Nea:) Campingen är verkligen fin så det är därför vi återvänder år efter år. Fast vi har faktiskt testat en annan camping också som inte var lika fancy och det gillade vi med. Våra vänner gillade inte den lika mycket så därför blir det Regenbogen.

Vi är 5 familjer som reser ihop. Alla i olika åldrar och sammansättningar. Min moster och Johan, min kusin Christopher och hans tjej Maria, mamma och Göran, kompisar till mamma som heter Turid, Pelle och Ida och sedan några kompisar till dem som jag aldrig träffat.

När vi hoppat på färjan äter vi alltid en frukostbuffe och tjejerna inviger resan med en snaps. Jag längtar inte efter snapsen men det är en tradition:)

Bloggen då? Vad händer med den. Den kommer nog vara tyst ett tag. Jag tror inte jag har tillgång till nät på campingen:) Men ni klarar er ändå.

Sedan undrar ni kanske vad som hände med Mattias inlägg om svensexan? Han somnade i soffan klockan 21 igår. Det var det som hände mina vänner. Jag är inte förvånad;)

Ha en fin vecka för det ska jag ha. Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar