onsdag 11 juli 2012

Bestyr

Det är mycket bröllopsbestyr här hemma nu. Igår mailade jag bilder på hur jag vill att vår tårta ska se ut. Vi skrev en packlista till Mattias så att han inte glömmer att packa viktiga saker såsom brudklänningen och ringarna;) Jag gjorde klart de sista bordsplaceringskorten och jag dymade också alla namnen till placeringstavlan. Jag packade alla barnens kläder och saker samt mina egna kläder. Det blev en lång kväll men nu är det i alla fall klart. Samtidigt var Rolle i Tyskland och handlade drycker till bröllopet. Mattias bror, Fredrik, är sommelier och har via nätet letat upp vilka drycker vi ska ha till respektive rätt. Det har varit så skönt att slippa tänka på detta. Tack Fredrik och tack Rolle för all hjälp. 

Vi ska äta frukost här nu och sedan ska Mattias köra ner mig och barnen till tågstationen. För idag åker vi till Hällevik:) Spännande att ta hand om trollungarna på tåget helt själv i fem timmar. Vi kommer ju komma fram. Det är en sak som är säker i alla fall:) 

Ge mig styrka till detta nu! 


4 kommentarer:

  1. Gud så spännande! Jag har precis hittat din blogg, börjar planera för vårt bröllop, hittade då din blogg. Vi kommer nog också vara runt 90 pers, har för mig att ni också var så många. Vi handlar nog också i Tyskland. Återkommer nog med lite frågor sedan. Ha ett fint bröllop! Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit:)

      Det är bara att fråga på!
      Kram

      Radera
  2. Ok vilken tur att jag fixat skjuts hem, haha med tanke på all dricka....//PS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lär ni behöva. Det är ju bröllop:)

      Radera