måndag 9 juli 2012

Möhippa sista delen

Där satt vi. Nio snyggt sminkade tjejer och grät. Massor av tårar föll ner för mina kinder. Inte för att jag var ledsen utan så glad och tagen av alla fina ord mina vänner hade och säga om mig. Alla fick berätta vad de tyckte om mig och vad det var som var "Frida". Vad som sades den kvällen håller jag för mig själv långt in i mitt hjärta. Men vackert var det.

På med smink igen och fram med drinkarna så att vi inte skulle somna gråtandes i en hög. Nu var det dans och sång som gällde innan taxin kom. Lina visade sin dans hur man ska få en snygg rumpa. Dansstegen var inte så snygga men alla ville ju få resultat direkt och dansade på efter bästa förmåga. Ni skulle sett;) (Dessa steg körde vi även ute på dansgolvet sen, haha)

Taxi in till stan och till det senaste sommarstället där vi stod på listan. Men för att komma in VIP så var det EN timmes kö?! Alltså det är ju inte VIP eller gästlista. Så vi gick vidare och tog en drink på ett uteställe innan vi till sist hamnade på "dansestället". Jag kommer inte ihåg vad det hette eftersom det var det "senaste" och senast jag var ute var ju inte igår direkt. Där dansade vi och drack fler drinkar och snappsade tills vi var så trötta och "gamla" att vi skiljdes åt utanför med pussar och kramar.

Lina och Emma följde med mig till Rubinen där vi skulle sova för natten. Killen i receptionen gav oss ett varmt välkomnade och sa att de väntat på oss. Det förstår jag eftersom klockan var 02.30 när vi checkade in. Rolle hade bokat en svit till oss. En svit. Fattar ni vad lyxigt att få sova i en svit med fluffiga kuddar och hela sex stycken Loka som goddiebag. Den där frukosten dagen efter. Jag älskar hotellfrukostar. Vilken perfekt avslutning för en helt fantastisk möhippa.

TACK snälla ni som var med och förgyllde min dag. Ni är guld värda!

Maria hade gjort tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar