söndag 8 juli 2012

Lekande lätt

Söndag och vi är hemma. Det händer inte så ofta att vi är hemma en hel dag hela familjen. Det kommer vi inte vara idag heller då jag ska åka till Frölunda Torg och köpa det sista inför bröllopet. För på onsdag åker jag och barnen till Hällevik och då ska det mesta vara klart. Jag ska sitta med bordsplaceringarna ikväll så jag slipper det sista veckan. Jag gillar inte att stressa och göra saker i sista stund medan Mattias vill göra allt så sent som möjligt och drar på det tills det verkligen inte går längre.

Morgonen har inletts med dans, lek, fika för mig och barnen. Mattias röjer häcken och gräset som har blivit alldeles för långt och oredigt. Vi får ju inte bli ovänner med våra grannar pga misskötsel;) Mellan allt detta möblerar vi om endel ute. Möblemanget som stod på framsidan har fått en ny plats och nya idéer har kläckts. Så nu ska vi, läs Mattias, bygga på semestern i två dagar. För det tar bara två dagar säger han. Det verkar lätt?! Vi får väl se:)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar