onsdag 21 mars 2012

Bröllopsinbjudningar

Såhär ser det ut. Inbjudningarna till bröllopet. 

Som jag har pysslat. Det har tagit sin "lilla" tid men det var det helt klart värt. Jag är nöjd och tycker att de är väldigt fina. Som jag tidigare skrivit hade jag tänkt att skicka efter inbjudningarna på nätet först. Men de kändes inte så personliga och speglade inte oss. Jag var ute efter en romantisk bröllopsinbjudan som ändå var lite trendig. Det känns som om jag fått till det. Hoppas ni gillar dem:) 

Update: Jag har skrivit ut inbjudningarna och skurit dem efter måttet på tårtpappret så att det gick att vika runt på ett snyggt sätt. Sedan har jag klippt i tårtpappret över och under för en rak kant. Därefter har jag stämplat med bokstäver och klistrat dit ett pärlhjärta. Snöret runt har jag flätat när det var på själva inbjudningen. 

Tårtpapper från Duni
Snöre, pärlhjärtan, tags och stämplar från Panduro
Dymomaskin från Claes Ohlson
Kuverten är en gåva från svärfar

Snöre och tags köpta på Panduro

Stämplat F och M samt klistrat dit ett pärlhjärta på varje tag

Jag har använt ett tårtpapper  från Duni som jag vikt runt två stycken utskrivna inbjudningar

Bundit snöre runt och flätat ena delen av snöret


Tagsen från Panduro

Tårtpapper från Duni

Jag har använt kuvert som är transperanta

Tryckt ut alla namn och adresser med en dymo som jag köpte på Clas Ohlson för 139 kronor. 



Kuverten skimmrar i grönt/ostronskal


5 kommentarer:

  1. Vilka fina inbjudningar! Shit va du är duktig på att pyssla och du måste ha ett grymt tålamod när det gäller att fixa och trixa. Tur jag redan har gift mig så jag inte få ångest, haha!! Vi har samma smak i alla fall så det är jätte kul att följa er planering. Det finns bilder på fb på in klänning om du vill se. Jag känner designern Ida Sjöstedt och hon är fantastisk på tyll och spets så hon sydde min klänning. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack:) Då har vi verkligen samma smak. Kul!! Jag kollade och kontaktade Ida sjöstedt via mail (eller hennes assistenter) ang brudklänning. Men insåg att det blev för jobbigt att ta mig till Stockholm två gånger med två barn i hasorna. Din klänning är verkligen fantastisk. Helt underbar.

    kram

    SvaraRadera
  3. Tack :) Ja hon va klockren som designer för mig. Har inte du hittat din? Dem bilderna du lagt ut som inspirationsbilder är jätte fina!! Kram

    SvaraRadera
  4. Jo, jag har min:) detta var i höstas som jag kollade Sjöstedt:) kram

    SvaraRadera
  5. En så fantastiskt fin inbjudan Du gjort!!
    Vilken storlek är det på inbjudan, A5 el A6?
    Var har du köpt tårtpappret?

    /Julibrud 2013

    SvaraRadera