torsdag 17 maj 2012

Rulla ut en gräsmatta

Idag har jag packat det mesta inför Turkiet resan på lördag. Nu kanske flera av er tycker att detta är märkligt. Att packa så långt innan. Men för mig innerbär det att frigöra tid de närmaste dagarna. Det är ju inte kul att packa imorgon kväll, en fredag efter klockan 20 när barnen har lagt sig. Sedan är det ju inte kul att packa timmarna innan vi ska åka. Så nu kan vi köra fredagsmys imorgon i lugn och ro.

Fredagsmys ja. Vi får väl se hur det blir med det för Mys del. Ikväll ville hon inte sova. Hon hittade på en massa anledningar som att bajsa, dricka vatten, rädd för diverse saker. Till sist sa jag:

- My, nu får du sova. Annars får du inget lördagsgodis imorgon.
- Nej, jag vill inte ha det. Jag vill vara uppe. 
- Så nu är hon uppe och glor. För ett hot är ett hot. Det går liksom inte att dra sig ur då. Det gör jag aldrig. 

Dock kommer hon inte vara så glad imorgon. Inget godis och ingen glass. Medan jag kommer att äta godis kommer hon att gråta stora tårar och skrika sig hes. Jag ger mig aldrig. Hon kommer inte få en bit. 

Nu vet jag att jag inte kan dra in godiset. För det bryr hon sig inte om. Inte för stunden i alla fall. 

Hon sitter här i soffan och glor. Jag uppmuntrar inte henne att vara uppe utan säger att mamma vill göra sina saker nu så du får sköta dig själv. Det ska inte vara roligt att vara uppe.

Jag kom på att jag inte visat er hur gräsmattan blev. Bjuder på några bilder.
Här rullas det för fullt


Här ska vi ha blommor och växter. 






Här har jag börjat lägga stenar längs gräsmattekanten för att skilja den från rabatten.

Nya planteringsmöjligheter:) 

1 kommentar:

  1. Hahaha... My som alltid vill sova? Testar gränserna kanske? Lykke har helt plötsligt börjat ta grejer i badrummet och kleta in dem mitt på huvudet. Hårolja, tandkräm och bodybutter i mängder. Det har hon aldrig gjort innan. Skumt det där, men det är nog gränserna som ska prövas. För det har man ju energi till?:) puss

    SvaraRadera