torsdag 18 oktober 2012

Mörbultad

Igår var en konstig dag. Under eftermiddagen ramlade jag och Nea ner för trappan och jag drog även med mig grinden i fallet. Eftersom man har beskyddarinstinkter gentemot sina barn så klarade Nea sig fint. Hon blev så klart rädd och skrek i högan sky. Jag blev lite mörbultad på diverse ställen men värst var det på ryggen och ena armen. Resultat är en arm som håller på att bli lila och en rygg som värker. Dock inget som är brutet:) Alltid nått. 

Inatt vakande My och sa att hon skakade i sin ena arm och i sitt ena ben. Det slutade inte sa hon. Vi försökte på alla sätt och vis att få henne att somna om. Mattias la sig tom på golvet bredvid. Men inget hjälpte. Efter 1,5 timme så gav vi upp. Vi ville sova och orkade inte diskutera med henne mer. Hon fick sova inne hos oss. Det var första gången sedan hon var nyfödd och ammade. Usch, jag sover så illa när någon ligger så nära. My har vaknat i perioder sedan vi flyttade in i huset. Om hon vaknar blir det runt 01 men då har det hjälpt att bara stoppa om henne igen. Men inte inatt. Vad hände liksom?! Jag börjar fundera på om det är sängen som stör henne. Det är en gammal fin säng som jag verkligen älskar. Dock knarrar den när man rör sig. Kanske vaknar hon av det? Jag vill inte byta ut sängen men innebär det att hon får sova bättre är vi nog tvungna:( 

Idag har jag och Nea varit inne i stan med Jossan och Juni. Jag var ute efter ett par byxor och en tröja men kom hem med jacka och halsduk?! Vad hände där? I alla fall. Det är en födelsedagspresent från Mattias:) Jag fyller år snart. Tjoho! 


6 kommentarer:

  1. Underbar bild!

    Vill se jackan!

    kraam

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på tjejerna!! Älskar din blogg o dina bilder m har svårt att kommentera från mobilen. Låser sig efter ett tag, vet ej varför? Händer bara på din blogg tyvärr. Kram Helena
    P.s ska svara ang 15tim oxå nästa gång ja är inne på datorn ;)

    SvaraRadera
  3. Sötnosar härlig bild som vanligt

    Du vet var mamma bodde innan? den stentrappan ramlade jag ner med Emma och Viktor på varsin arm.

    Mörbultad blev jag, men som tur var hände inget med Viktor och Emma...

    man hann tänka mycke på vägen ner fy vad hemskt de glömmer jag aldrig.

    Kram moster Andrea

    SvaraRadera
  4. Jesus, ta det lugnt. Trappor är inte att leka med.

    SvaraRadera
  5. Underbar bild!!! Tur att fallet gick så bra trots allt... /Veronica

    SvaraRadera