fredag 19 oktober 2012

Mosiga och trötta

Jaha. En trött morgon här.

Igår började My redan vid sängdags. "Jag vill inte sova i denna sängen. Den skakar. Maaaaaammmmmmaaaaa". Jag tog det som om skakar = knakar. Eftersom jag inte vill ha henne i vår säng så erbjöd vi henne att sova på en madrass inne i vårt sovrum. Det ville hon. Vi trodde därför att problemet var löst. Men icke sa nicke. Klockan 02 satte hon sig upp och begärde vatten. Jag stoppade om henne och hon somnade om. Klockan 04 började hon igen. Vatten skulle hon ha. Hon var varm sa hon och så höll hon på till 05 när hon helt plötsligt sa att hon skakade igen. Vad är detta skakande?! Hon ville  sova i vår säng igen. Men där sa vi nej. Vi vill inte ha några barn i vår säng för då innebär det att vi kommer vara en trötta familj. Nu finns det säkert flera av er som tycker att det är väl ingen fara och hon vill ju bara ha trygghet. Men jag anser att om hon kan sova i sin egna säng är hon ju trygg i sig själv vilket är det viktigaste. Å ni andra som samsover med era barn och tycker att det funkar bra bryr jag mig inte om. Det är upp till var och en. Bara alla mår bra av det beslutet:)  

Hon somnade om till sist efter att jag sa till henne att då blir det ingen lek med Lykke imorgon. Jag blir tokig. Idag är det jag som ska köpa en ny säng till henne. Hon säger att hon vill ha det och att hon kommer sova i den. Men jag är tveksam?! En till tur till Ikea med Jossan och barnen. Oh yes.

Ä N T L I G E N fredag!


5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Sedan vi bestämde oss för att sluta ta upp vår ettåring när hon var runt 6 månader och vaknade på natten började både hon och vi sova MYCKET bättre. Hon flyttade strax därpå in på sitt eget rum och sover ca 12/13 timmar per natt! Kan också meddela att det var tack vare tips från dig som vi började med detta, vi är så tacksamma:):)! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha.. Gud vad bra:) heja er!

      Nea sover oxå hela nätter och vaknar aldrig:) så skönt!

      Kram

      Radera
  2. Hej! Ett tips bara, skakar skulle kunna va att benet har somnat. Det är rätt vanligt på nätterna hos barn i treårsåldern. Tänkte bara om det inte sluta pga ny säng...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. De ska jag kolla upp:)

      Kram

      Radera
  3. Köp ny säng och ge inte upp. Vilka fina bilder och så bra att de är på samma. Blev så fint som skrivbordsunderlägg på datorn. Jag har en jättestäder så de syns i hela Stockholm

    SvaraRadera