lördag 10 mars 2012

Bada med två barn

Jag säger bara herregud.

Jag brukar bada barnen i badkaret utan några problem. Såhär brukar det gå till.

Först tappar jag upp ett bad. Under tiden klär jag av Nea och lägger henne på en handduk på golvet. Sedan lägger jag en inpackning i Mys hår. Jag sätter ner My i badet och hoppar i själv. Därefter tvättar jag Mys hår medan Nea ligger på golvet och gör glädjetjut då hon vet att hon ska få bada snart.

Jag hämtar Nea på golvet och hoppar i igen. Nea tvättas och nu brukar det bli frid och fröjd. Vi badar en halvtimme och hoppar upp igen. Men idag va.

Efter 5 minuter säger My.

- Mamma, jag är kissnödig.

Jaha. Upp med Nea. Lägger henne på golvet igen. Tar upp My. Sätter henne på toalettstolen. Nea blir arg och skriker. Ska jag inte få bada mer?! Jag frågar My om hon är klar.

- Nä, jag måste bajsa.

Jaha. Tar upp Nea i famnen och visar henne badet. Jag säger till Nea. Du ska få bada snart. My ska bara bajsa. Jag märker att My blir lite stressad av att Nea skriker och trycker så mycket hon kan. Hahaha..

När hon är klar. Ner med Nea på golvet igen. Lyfter i My i badet. Tar upp Nea. Hoppar i igen.

Då kräker Nea i badet. Som tur är är det bara ersättning som kommer. Men ändå.

Så där sitter vi alla tre med kräk i badet.

Jaha.

1 kommentar: