fredag 23 mars 2012

Sund frukost

Godmorgon på er! 

Såhär har min frukost sett ut denna vecka. Ett glas juice, naturell yoghurt, musli och ett kokt ägg. Det känns balanserat och bra. Förra veckan åt jag rostade mackor och jag lovade mig själv att sluta upp med att äta just mackor i mängder på morgonen. Jag älskar mackor men det känns inte så bra för kroppen att trycka i sig sådant varje dag. Det får man lyxa med på helgerna. 

My vaknade 06.30 idag så vi har redan hunnit med det mesta här hemma. Både diskmaskin och torktumlare går för fullt. Rolle åkte tidigt imorse och lämnar oss för denna gång. Jag har en sådan fantastiskt svärfar som hjälper mig när mannen är borta. Han gjort min vecka rolig och underlättat jättemycket. Handlat till oss och kommit hem en timme tidigare än vad Mattias brukar göra. Mattias borde åkte iväg oftare;) I alla fall tack finaste Rolle för att du hjälp mig denna vecka. 

Ikväll kommer farmor Kitte och Bengan. Alltså ännu en natt som jag slipper vara själv. Kitte ska ta hand om barnen imorgon för då ska jag och Maria göra något. Vad, vet jag inte än. Men det ska jag få veta idag:) Spännande! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar