onsdag 21 mars 2012

Magnolia träd

För ett tag sedan fick jag en magnolia kvist av Maria. De har ett magnolia träd i sin trädgård. Vi har funderat på att plantera ett just sådant träd hos oss. Det är bara det att de är lite känsliga för blåst och vi har det väldigt blåsigt här när det blåser från havet. Men vi kan ju alltid testa. 

Blommorna på kvisten har nu slagit ut. Otroligt vackert. Jag fick tipset av Maria att ge kvisten hett vatten. Det har gjort nästan varje dag vilket har gett resultat. 

Förresten samma visa idag igen. Nea och My vaknade tidigt. Men jag känner mig rätt pigg ändå. Jag tror att det är solen som strålar utanför dörren som gör att det liksom bubblar i magen av lycka. Nu ska vi ta en promenad med vagnen och få lite sol på nosen. D vitamin behövs:) 

Godmorgon:)




1 kommentar:

  1. Men åh vad fin! Väntar ivrigt på att mina körsbärskvistar ska slå ut! :)

    SvaraRadera