torsdag 15 mars 2012

Olikheter / likheter mellan syskon?!

Nea har börjat att förflytta sig runt i huset. Hon rullar runt, trycker sig bakåt med händerna och rullar lite till. Hon är inte så nöjd över det. Hon vill framåt. När det inte går så surar hon. Denna fasen känner jag igen från när My var i samma ålder. Gnället kommer vara så tills hon lärt sig krypa. 

Pruttomobilen, (läs gåstolen), ratar hon. Hon tar inte ett steg framåt. My kunde kuta iväg med gåstolen när hon var i Neas ålder. Men Nea är inte intresserad av det. Tänk vad olika det kan bli. Att de redan har så olika personligheter och intressen. Jag tror ju att de ska göra samma saker och blir förvånad hela tiden när det skiljer sig så mycket. Några olikheter/likheter i samma ålder. 

Olikheter
Nea kan sitta med stöd. My kunde sitta helt själv.
Nea är tandlös. My hade fått två stycken tänder vid 7 månaders ålder. 
Nea rör sig inte i gåstolen. My körde runt och rev ner allt hon kunde komma åt.
Nea äter mat tills hon är nöjd. My åt allt hon fick och mycket. 
Nea är mycket mer nöjd och kan roa sig själv längre stunder. My ville bli underhållen heeela tiden. 
Nea vill inte ha napp. My ville ha sin hela tiden. 
Nea kan gå till vem som helst, (än så länge). My ville bara vara hos sin mamma. 

Likheter
Båda är väldigt glada och ler hela tiden. 
Båda tycker om att sova. 
Båda tycker om att åka bil.
Båda älskar att gosa. 
Båda tycker om att åka vagn. 




Ska jag sitta här själv?



Mysigt det här

Gosa med kudden




Snurra iväg ett varv

Kollar in händerna en stund

Snurrar iväg igen

Tråkigt. Jag kommer bara bakåt. 



Ikea plasttallrik som leksak gillar jag

Jag tog mig en bit bort från filten

2 kommentarer:

  1. Va kul det måste vara att se deras olikheter och likheter. På korten ser dem väldigt lika ut till utseendet. Du tar så fina kort på dem. Jag väntar en kille och jag har börjat undra hur han kommer se ut och vad det är för krabat där inne. Har 10 veckor kvar nu enligt beräkning. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul och väldigt konstigt. Man tror att man kan påverka dem mycket mer än vad man gör. De är verkligen "programmerade" från födseln.

      10 veckor kvar. Det kommer gå fort sedan har du din kille i famnen. Alltså den känslan när man får bebisen på bröstet. Inget kan slå det. Det är så konstigt. Helt plötsligt är man tre. Hur gick det till undrar man och har den verkligen fått plats i magen. Bara för den saken skull vill jag föda fler barn. Men det är klart nu. Ni har så mycket att se fram emot.

      kram

      Radera