fredag 3 februari 2012

Tips till barnrum

När jag började fixa i Neas rum så fick vi en spjälsäng över. Istället för att lägga den på vinden så tog jag långsidorna och ställde upp. En till Nea och en till My. På dessa kan man hänga allt möjligt. Den som står i Mys rum agerar ställning åt alla hennes prinsess kläder och väskor. Man kan använda galgar och krokar som är från Ikea (som egentligen är till ett kök) för att hänga upp saker. 


Neas. 


Den långa "bollhänget" är från Indiskan







My har endel att hänga upp
Här kan ni se en krok från Ikea.

Ramat in en handduk som ska upp på väggen. (tips)

Dessa ska upp på väggen



På Mys byrå

Klistrat fast en häst på byrån som hon brukar hänga smycken på.  




Bokstäver är trendigt. En mjuk bokstav från ett stort mjukt pussel som man har på golvet. 

Leksaker:) 


Varför inte plastblommor på barnrummen? De behöver man inte vattna:) 

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Tänkte samma sak när jag tog bort sidan på vår spjälis, men tyckte inte det kändes riktigt säkert. Klättrar inte dina barn på saker? :) Pusssss

    SvaraRadera
  2. De kan ju testa att klättra:) de gör det bara en gång;) My gör som jag säger oftast. Vi ska sätta fast dem med en slags spärr är det tänkt. Kram

    SvaraRadera
  3. Å, tack för tipset! Vi har också en spjälsida från en gammal säng som bara står och skräpar. Ska genast se om jag kan göra något liknande! :)

    Trevlig helg på er. Och bara så du vet; jag skrattar så jag kissar på mig åt allt som Mattias "hittar på"! ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att ta vara på allt man har hemma:) lägger ett foto sen så jag får se resultatet.

      Mattias ja, ibland suckar jag bara, haha.. Han har en plats i solsidan helt klart:) de säger de flesta här uppe:) jag har många historier här hemma kan jag säga:)

      Trevlig helg på er oxå!! Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Ibland så händer det att hjärnan tänker till;)

      Radera