onsdag 15 juni 2011

40" SAMSUNG SMART 3D LED TV

Vi fortsätter med allt fixande i huset. Men igår gick jag och la mig, (läs; somnande i soffan), 22.00. Detta eftersom Mattias var i stan och hämtade några saker hemma hos Kitte och Bengan. Jag var ändå sjukt trött imorse när jag vaknade. Känns som om jag har sprungit maraton.

Rolle hämtade My efter dagis och när jag kom hem från jobbet var de hemma i huset. Jag städade ur våra badrumsskåp i den lilla toaletten och organiserade in mina skönhetsprodukter. Sedan städade jag alla överskåp i köket eftersom vi nu har stolar så att jag kan nå upp:) Jag badade även My som var sådär glad över att få duscha håret men det var ändå ok. Dessutom marinerade jag kyckling och tvättade i vår tvättstuga. Mattias och Rolle snickrade lister i Mys rum och satte fast hennes leksaksskåp i väggen. Däremellan åt vi grillat, mm..

Idag fortsätter Mattias och Rolle med våra lister och jag tänkte lägga in alla Mys leksaker och kläder så hon får lite mer ordning på sitt rum i alla fall. Till helgen kommer snickaren och sätter dörrfoder och dörrar. Just nu har vi bara en dörr i huset och den är till toaletten nere. Elektrikern måste komma och koppla en massa el i våra badrum innan vi kan använda dem. Nu använder vi duschen nere och handfatet uppe. Jag kan säga att det är en del byggdamm kvar i båda badrummen men det känns meningslöst att städa dem när de inte är klara. Lite skit skadar väl inte ;)

Vi beställde en tv i helgen och den levererades igår. En vit LED Samsung 40" med 3D och internet funktioner.  Jag kan säga att den är sjukt snygg. Idag kommer någon tv nisse och installerar antenn så att vi kan titta på den också. Vi har lyssnat på radio sedan vi flyttade in. Men det är faktiskt rätt mysigt. Karlavagnen är rätt roligt att lyssna på när man fixar och trixar om kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar