lördag 4 juni 2011

En dag i taget..

Oj. Som vi jobbar. Jag har slipat och målat hela dagen. Det känns i kroppen kan jag säga. Plus att jag är röd som en kräfta idag. Glömde solkrämen och har varit ute hela dagen. Inte snyggt. Här är lite bilder på hur det ser ut nu. Nu kanske ni undrar hur vi ska kunna flytta in om en vecka, haha.. Det gör jag med. Men när väl allt golv är på plats så är det storstädning som gäller. Sedan måste vi olja allt golv och låta det torka ett dygn innan vi kan flytta in. Alltså måste vi olja golvet på torsdag för att vi ska kunna flytta in på lördag. Det innebär också att allt golv måste vara på plats tisdag kväll för att vi ska kunna städa på onsdag och blöttorka golvet så att det är torrt tills på torsdag. Sa jag att vi jobbar hela veckan också:) Sedan ska vi ju packa med. Plus annat som vi håller på att planera in i schemat. Sedan ska det packas upp och sättas på plats. Det är inte lätt att flytta till hus. Men jag gör det med glädje:)

Sitter på garage plattan. Jag slipar Mys säng som ska målas vitt och Mattias bygger skåp till tvättstugan.


Sängen som både Mattias och Fredrik haft när de var små.




Här ska vi odla gräs sen:) Först ska det jämnas till och plockas klart.


Stökigt, jag vet:)


Kranarna på plats i köksön.


Lite av golvet är lagt i rummet nere.


Vardagsrummet.




En del av hallen och groventren.


Vi monterar upp skåp ovanför tvättmaskin och torktumlare.


Utsikt från andra hållet.


Jag och magen:)

Andra hållet.

Vit och röd. (just nu är jag kräfta)

Kommod som väntar på att bli uppsatt. Badrum nere.


Duschväggar som ska på plats.


I vårt sovrum ligger golvet.



Jaccuzzi som ska installeras.


Kommod uppe sitter på väggen. Blandare som ska sättas dit. Speglar och lampor ska också sättas upp såklart.



Golv som ska ligga i mellanrummet uppe.


Här står sågmaskinen.

Mattias snickrar.


Grannar och vår framtida del av gräsmatta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar