tisdag 14 juni 2011

Hur går det för My?

My badade faktiskt lite ändå. Hon tog av sig strumpor, byxor, skor och doppade blöjan i vattnet. Jag blev väldigt förvånad kan jag säga.

My har sovit i sin "nya" säng i tre nätter. Första natten när hon skulle somna la jag mig bredvid henne tills hon sov. Ni vet, nytt rum, nytt boende, nytt täcke, ny kudde och ny säng. Man kan inte kräva att hon trivs direkt. Andra natten sa jag godnatt och berättade för henne att jag skulle lämna dörren öppen. Jag gick ner och hon sa inte ett pip. Likadant igår. Dessutom sover hon hela nätterna igenom:) Vilken trevlig start. Man vet ju aldrig om det ändras men jag är glad för varje gång som det lyckas. Imorse stod hon i vår dörröppning och sa hej. Då har hon lyckats klättra ur sin säng för första gången. Jag och Mattias sover också bättre. Det är tyst som graven utanför och vi har även fått en ny bäddmadrass av Rolle. Den är sjukt bra. Märker inte när Mattias vänder på sig. Å, vad jag älskar att inte bli väckt. Det räcker med att bebisen leker karate ibland:)

I övrigt är hon lite mer klängig och smågnällig. Hon förstår inte att huset är vårt nya hem utan hon kallar det för huset när jag säger att vi ska hem. Hem för henne är ju fortfarande vår lilla lägenhet. Men hon kommer att vänja sig.

Igår packade vi upp våra nya köksstolar. Det kommer bli så fint. Jag ska ta lite bilder när det börjar bli lite mer klart än vad det är nu. Antar att ni vill se?

Idag hämtar Rolle My på dagis. Det underlättar. Det är en bit att köra in till stan och sedan köra tillbaka samma väg igen.. Det handlar om några veckor sedan i höst blir det nytt dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar